ملاقات افزایش فوتبال مسابقه پیروزی

ملاقات: افزایش فوتبال مسابقه پیروزی فوتبال لیگ برتر ایران استقلال خوزستان پورموسوی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی مستاجران از ماراتن قیمت عقب ماندند ، حال ناخوش بازار اجاره‌بها

اگرچه وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده طرح‌هایی جهت کنترل رشد اجاره‌بها در دستور کار دارد، ولی فعالان بازار ، برخوردهای تعزیری را بی‌فایده می دانند. 

مستاجران از ماراتن قیمت عقب ماندند ، حال ناخوش بازار اجاره‌بها

حال ناخوش بازار اجاره بها/ مستاجران از ماراتن قیمت عقب ماندند

عبارات مهم : اجاره

اگرچه وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده طرح هایی جهت کنترل رشد اجاره بها در دستور کار دارد، ولی فعالان بازار ، برخوردهای تعزیری را بی فایده می دانند.

به گزارش مهر، در ابتدای تیرماه امسال وزیر راه و شهرسازی به همراه تعدادی از معاونان مسکنی این وزارتخانه و با حضور کارشناسان اقتصاد مسکن ، نشستی با عنوان راه کارهای تعادل بخشی به بازار مسکن برگزار و در آن پیشنهاداتی حول 9 محور جهت بازگرداندن تعادل به قیمت مسکن ارائه کردند.

بخشی از این بسته ۹ ماده ای به عنوان اجاره بها تخصیص داده شده است داشت، با دو راهکار مهم مشمول بر زیاد کردن مدت وقت اجاره ها به بیش از ۲ سال و نیز تعیین سقف حداکثر ۱۰ درصد جهت تمدید قراردادهای اجاره در سال های دوم به بعد. قرار شد این راه حل های احتمالا مقطعی و گذرا به شکل لایحه ای دوفوریتی جهت مجلس ارسال و تصویب شود که به نظر می رسد این لایحه با نزدیک شدن به ایام عضویت مدارس و کم کردن جابه جایی ها، به فصل نقل و انتقالات مسکن در امسال نرسد.

مستاجران از ماراتن قیمت عقب ماندند ، حال ناخوش بازار اجاره‌بها

«نمایش» تلاش

علی رغم برگزاری «نمایش» تلاش وزارت راه و شهرسازی جهت کنترل بازار اجاره بها، ولی آنچه در عمل اتفاق می افتد، زیاد کردن روزافزون قیمت اجاره مسکن با وجود تثبیت قیمت مسکن در بخش خرید و فروش است.

اگرچه وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده طرح‌هایی جهت کنترل رشد اجاره‌بها در دستور کار دارد، ولی فعالان بازار ، برخوردهای تعزیری را بی‌فایده می دانند. 

با آنکه بسیاری از موجران و مالکان زیاد کردن قیمت مسکن و درنتیجه لزوم زیاد کردن اجاره بها جهت برابری قیمت خرید و فروش با قیمت اجاره را بهانه ای جهت فشار زیاد بر مستأجران عنوان می کنند، ولی طی حدودا یک ماهه مرداد قیمت مسکن تقریبا تثبیت شده است ولی اجاره ها همچنان روند صعودی و گرانتر شدن خود را حفظ کرده هست؛ که به گفته کارشناسان، این اتفاق به علت گرم شدن فصل نقل و انتقالات مسکن است.

مردم: فایلهای اجاره واحدهای مناسب کم است و گران

برخی از شهروندان در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به زیاد کردن تقریبا زیاد قیمت قراردادهای اجاره در سه هفته گذشته، اعلام کردند اگرچه بسیاری از فایلهای موجود از نظر امکانات مانند آسانسور، پارکینگ و محله مناسب خانوار، قابل قبول هستند ، ولی بسیار گران هستند و اگر قیمت اجاره ماهیانه واحدی نیز مناسب باشد، به علت آن است که شرایط یک مسکن معمولی مانند آسانسور و پارکینگ در آن وجود ندارد.

یک شهروند تهرانی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بسیاری از زوجین جوان متقاضی واحد مسکونی اجاره ای، از نظر امکانات مالی حداکثر می توانند ارقامی بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان به عنوان ودیعه مسکن فراهم کنند گفت: با این میزان پول پیش، زوجین جوان می توانند واحدهای ۵۰ تا ۶۰ متری در مناطق مرکزی یا پایین تر از مرکز شهر و بدون امکانات آسایشی از قبیل آسانسور و پارکینگ پیدا کنند.

مستاجران از ماراتن قیمت عقب ماندند ، حال ناخوش بازار اجاره‌بها

قیمت های نجومی املاک مسکونی در محله های اداری و سازمانی

همچنین یکی از مشاوران املاک یکی از مناطق نسبتا گران قیمت پایتخت کشور عزیزمان ایران در خیابان شهید بهشتی به خبرنگار مهر گفت: این محله به علت آنکه منطقه اداری و شرکتی هست، از سوی بسیاری از زوج های جوان کارمند و تحصیلکرده به علت نزدیکی به محل کارشان با استقبال زیادی روبه رو است ولی هنگامی که از قیمت ها خبردار می شوند، ترجیح می دهند در مناطق دورتر یا ارزان تر سکونت داشته باشند.

اگرچه وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده طرح‌هایی جهت کنترل رشد اجاره‌بها در دستور کار دارد، ولی فعالان بازار ، برخوردهای تعزیری را بی‌فایده می دانند. 

بر اساس اعلام این مشاور املاک، در حال حاضر قیمت اجاره بها جهت یک واحد مسکونی ۷۲ متری ۱۵ سال ساخت بدون آسانسور و پارکینگ یک خوابه واقع در خیابان مفتح شمالی ۱۳۰ میلیون تومان رهن کامل فایل شده است هست. واحد دیگری با ۱۲ سال عمر بنا و ۷۸ متری واقع در یکی از خیابان های فرعی خیابان شهید بهشتی دو خوابه با آسانسور و پارکینگ به صورت ۵۰ میلیون تومان ودیعه و اجاره ماهیانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فایل شده است است.

به گفته این مشاور املاک، یک واحد مسکونی ۵۰ تا ۵۵ متری در خیابان شهید مفتح شمالی بدون آسانسور و پارکینگ به صورت رهن کامل با ۱۰۰ میلیون تومان قرارداد می شود این در حالی است که با این ودیعه می توان در محلات جنوبی تر یا حاشیه ای تر پایتخت کشور عزیزمان ایران واحد ۸۰ تا ۹۰ متری با شرایط امکاناتی مشابه را رهن کامل کرد.

مستاجران از ماراتن قیمت عقب ماندند ، حال ناخوش بازار اجاره‌بها

آثار سوء احتکار مسکن بر اجاره بها

این کارشناس معاملات املاک با بیان اینکه طی کمتر از یک ماه اخیر باز هم شاهد رشد اجاره بها در محلات و مناطق پُرطرفدارتر پایتخت بوده ایم، افزود: علاوه بر آنکه در فصل جابه جایی خانوارها قرار داریم، یکی دیگر از دلایل زیاد کردن اجاره بها، مبهم بودن آینده بازار مسکن است که باعث شده است بسیاری از افرادی که در سال های گذشته به دنبال مستأجر می دویدند، امسال از ارائه واحد مسکونی خود جهت اجاره امتناع کنند که همین عنوان باعث کم شدن فایلهای اجاره (کاهش عرضه) و نهایتا زیاد کردن تقاضا شده است هست. چون بسیاری از مالکان به دنبال آن هستند تا اگر قیمت مسکن بازهم گرانتر شود، واحد خود را به فروش برسانند.

شروط عجیب و تازه ضمن عقد از سوی موجران در پی گرانی اجاره بها

وی ادامه داد: پدیده ای که طی یکی دو ماه اخیر در پایتخت کشور عزیزمان ایران رواج یافته، قراردادهای اجاره کوتاه مدت یا آوردن شروط ضمن عقد عجیب همچون امکان جابه جایی مستأجر در هر وقت که موجر تشخیص بدهد بدون آنکه خسارتی به مستأجر بدهد یا موارد مشابه آن است که علت آن، همان مبهم بودن آینده بازار مسکن و احتمال زیاد کردن مجدد قیمت ها است.

این مشاور املاک با اشاره به کم شدن تعداد خانوارهای بیش از دو نفره در محلات گران پایتخت کشور عزیزمان ایران مانند خیابان های شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید مفتح، وزرا، آرژانتین و دیگر محلات اطراف آنها گفت: زیاد ساکنان این محلات مالک هستند و تعداد خانوارهای مستأجر در این محله ها که دارای چند فرزند باشند بسیار کم هست. حتی بعضی مسئولان مدارس این محله ها از احتمال کمبود دانش آموز در محله های مذکور در مهر ماه امسال خبر داده اند.

عقبایی: درآمد مستأجران با رشد اجاره بها فاصله زیادی دارد

حسام عقبایی نایب مدیر اتحادیه مشاوران املاک استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت وگو با خبرنگار مهر راجع به زیاد کردن اجاره ها طی روزهای اخیر اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت مسکن مهم ترین شاخص تعیین اجاره بهاست و قیمت مسکن هم نزدیک به ۵۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته هست، بنابراین موجران هم توقع دارند اجاره بهای واحدهای مسکونی ارزش متناسب با قیمت مسکن رشد پیدا کند که به نظر من انتظار معقولی از سوی مالکان و موجران محسوب می شود.

وی ادامه داد: ولی از طرف دیگر بازار اجاره بها به نحوی است که درآمدهای مستأجران متناسب با رشد قیمت در بازار رهن و اجاره نیست. به این معنا که نمی توانند درآمدهای خود را با میزان رشد اجاره بها تطبیق بدهند. حداکثر رشد درامد کارمندان و کارگران ۱۰ تا ۲۰ درصد بوده است که همین باعث شده است قدرت اجاره آنها کافی نباشد.

اجاره بها بیش از آنچه گفته می شود بالاست/ احتمال کم کردن در مهرماه

عقبایی با بیان اینکه گزارشاتی به دست ما رسیده که اجاره بها زیاد از آنچه گفته می شود، رشد یافته افزود: به نظر می رسد علت آن قرار گرفتن در فصل جابه جایی و نقل و انتقال خانوارهاست که از آخرهای خرداد شروع شده است و تا نیمه های شهریور ادامه می یابد و این روند رشد اجاره ها تا آخر فصل نقل و انتقالات ادامه می یابد.

وی تأکید کرد: آینده نگری می شود همزمان با شروع مهر ماه و فرارسیدن ماه محرم، تا ۱۵ درصد از قیمت اجاره بها نسبت به تابستان کاسته شود.

طرح های تعزیری مشکلی را حل نمی کند

نایب مدیر اتحادیه مشاوران املاک استان پایتخت کشور عزیزمان ایران راجع به طرح دولت در بخش اجاره بها گفت: طرح هایی که ریشه تکلیفی و تعزیراتی داشته باشد به نظر من جوابگو نیست ما در کشورمان هر سال یک میلیون ازدواج داریم ولی عرضه مسکن متناسب با تقاضای آن نیست.

به گفته این فعال صنفی مشاوره املاک، طرح هایی همچون دو یا چند ساله کردن قراردادهای اجاره، فایده ای جهت مردم ندارد. همچنین نمی توان مردم را مجبور کرد که با ارقام و سقف قیمتی خاصی قراردادهای اجاره خود را تمدید کنند. بازار اجاره بها و به طور کلی بازار مسکن باید قیمت ها را در عرضه و تقاضا کشف کند لذا این طرح ها هیچ اثری در تعدیل قیمت مسکن ندارد.

عقبایی خاطرنشان کرد: دولت باید با همکاری بخش شخصی به تولید مسکن استیجاری بپردازد. مسکن مهر بدون متقاضی می تواند در این حوزه کمک مردم و دولت باشد تا توازن در اجاره بها برقرار شود. همچنین دولت باید با کمک انبوه سازان به ساخت واحدهای مسکونی استیجاری مشابه با اقدامی که دولت های اروپایی جهت کنترل اجاره بها انجام می دهند، اقدام کند. چنین روش هایی می تواند در کم کردن اجاره بها مؤثر باشد نه اینکه مدت وقت قرارداد اجاره را به بیش از یک سال زیاد کردن دهند.

واژه های کلیدی: اجاره | ایران | بازار | میلیون | خیابان | پارکینگ | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه