ملاقات افزایش فوتبال مسابقه پیروزی

ملاقات: افزایش فوتبال مسابقه پیروزی فوتبال لیگ برتر ایران استقلال خوزستان پورموسوی

گت بلاگز وب‌گردی رنگ‌هایی که «کن» را طبقاتی می‌کند

مسئولان جشنواره کن هر ساله کارت‌های حاضران در این مناسبت سینمایی را در چند رنگ با سطوح دسترسی متفاوت صادر می‌کند تا از طریق سیستم اولویت‌بندی از هرج و مرج د

رنگ‌هایی که «کن» را طبقاتی می‌کند

به گزارش گروه وبگردی گروه تحریریه سایت جوان، جشنواره بین المللی فیلم کن دوره هفتادم خود را چند روزی است شروع کرده، رویدادی که به عنوان یکی از بزرگ ترین جشنواره های سینمایی دنیا سالیانه میزبان هزاران نفر از فیلمسازان، خبرنگاران و دیگر اهالی سینماست و در میان این ازدحام میهمان، مطمئنا استفاده از یک سیستم اولویت بندی می تواند به مدیریت بهتر جشنواره کمک زیادی کند.

عبارات مهم : صورتی
تمامی فعالان سینمایی در سراسر دنیا که متقاضی حضور در جشنواره کن هستند، بعد از ارسال درخواست آنلاین و ارسال مدارک، در صورت تائید از سوی مسئولین جشنواره مجوز رسمی شرکت در این جشنواره را کسب می کنند.

آنها در نخستین قدم بعد از رسیدن به کن و جهت حضور در جشنواره باید کارت ورود به جشنواره را دریافت کنند و کسانی که پیش از این سابقه حضور در کن را دارند به خوبی می دانند نخستین کار بعد از دریافت کارت (Badge) چک کردن رنگ کارت هست؛ رنگی که به خوبی جایگاه شما را در جشنواره نشان می دهد. آیا کارت شما همچنان زرد و آبی است؟ یا ارتقاء یافته و صورتی شده است و … حتی در مواردی کم سفید است؟

یک متخصص روابط عمومی که با 20 سال سابقه کاری یکی از باتجربه های این مناسبت سینمایی هست، می گوید: در اغلب جوامع، نظام رتبه بندی اجتماعی فرآیندی پیچیده با کدها و نشانه هایی جزئی و دقیق است ولی کن کارها را راحت کرده هست. جایگاه اهالی رسانه ها در جشنواره تنها از طریق رنگ کارت شما تعیین می شود و هر یک از حاضران در جشنواره این سیستم رتبه بندی را می پذیرند.

کم اعتبارترین کارت در جشنواره کن، زرد رنگ است و بعد از آن کارت های آبی واقع شده است است که بیشترین تعداد را در جشنواره دارند، رتبه بالاتر از میانگین متعلق به کارت های صورتی است ولی در درجه اول اهمیت کارت های سفید رنگ قرار دارند که تنها به یک درصد از حاضران در جشنواره کن تخصیص داده شده است می یابد.

همچنین کارت های خاکستری و نارنجی جهت عکاسان، کارت سبز جهت عوامل فیلم ها و همچنین کارت سیاه جهت شرکت کنندگان در بازار جشنواره کن در نظر گرفته می شود.

دارندگان کارت های خاکستری، نارنجی، سبز و سیاه در حالی که دسترسی به مراسم عکاسی پیش از نمایش فیلم ها (فتوکال) و نمایش های بازار دارند ولی از لحاظ رتبه بندی در کن از اهمیت کمی در جشنواره برخوردارند.

کارت منتقدان سینمایی حاضر در جشنواره نیز بر اساس سایه موجود روی کارت رتبه بندی می شود و نشان می هد کدام یک از سابقه بیشتری در کن برخوردار هستند و بر همین اساس دسترسی یا عدم دسترسی آنها به سالن نمایش فیلم ها، فتوکال و نشست های خبری تعیین می شود.

بنابر اعلام مسئولان این مناسبت سینمایی، این که چگونه رنگ کارت اهالی رسانه تعیین می شود، در واقع یک راز و اطلاعات داخلی و حفاظت شده است است و حتی این عنوان نیز فاش نمی شود که هر سال از هر نوع کارت چه تعداد صادر می شود و این امر هر ساله متغیر هست.

اما از جمله فاکتورهای تعیین کننده در رنگ کارت حاضران در جشنواره کن می توان به اهمیت و بزرگی رسانه، تیراژ (بازدید از سایت) و همچنین میزان پوشش خبری مورد نظر اشاره کرد.

گرچه خود جشنواره هیچگاه اذعان نمی کند ولی گفته می شود که رسانه های کاغذی از اولویت بالاتری نسبت به رسانه های آنلاین برخوردار هستند. به عنوان مثال در جشنواره سال 2015، در مجموع 735 کارت جهت رسانه های آنلاین، 1305 کارت جهت رسانه های کاغذی و 380 کارت نیز جهت نمایندگان خبرگزاری ها صادر شده است هست. همچنین تعداد کمی از وبلاگ نویس ها نیز می توانند کارت زرد دریافت کنند ولی در کل ارائه کارت به هیچ رسانه و خبرنگاری از پیش محرز نیست.

هر روز صبح، اغلب ساعت ها پیش از شروع نمایش نخستین فیلم بخش رقابتی، دارندگان کارت های آبی و زرد در مناطق تعیین شده است در صفی طولانی می ایستند. بعد از مدتی دارندگان کارت های صورتی در صفی به مراتب کوتاه تر و موقرتر می ایستند. ولی درست چند دقیقه مانده به شروع فیلم، دارندگان کارت های سفید با حضور نیروهای امنیتی از میان صفوف تشکیل شده است وارد سالن نمایش می شوند و بعد از آنها کارت های صورتی وارد سالن نمایش می شوند.

در سالن نمایش نیز اولویت نشستن در عالی ترین موقعیت سالن (انتهای سالن) با دارندگان کارت های سفید و صورتی است و دارندگان کارت های آبی و دارندگان کارت های زرد که خوش شانس بوده اند و توانسته اند با توجه به ظرفیت سالن وارد شوند در پیشانی سالن نمایش و در قسمت جلویی بالکن ها می نشینند، این اولویت بندی در نشست های خبری نیز به همین شیوه هست.

حسادت طبقاتی فراوان است! زردها با حسرت به آبی ها نگاه می کنند و آبی ها نیز در تلاش جهت رسیدن به کارت صورتی هستند. زرق و برق کارت سفید آن قدر زیاد است که شما می توانید به آسانی در هتل و ساحل بدون این که مامورین امنیتی سوالی از شما بپرسند قدم بزنید.

منتقدان سینمایی که عمدتا کارت آبی یا زرد دریافت می کنند، سیستم رتبه بندی کن را نخبه گرا و تحقیرآمیز می دانند ولی با این حال، وجود این سیستم را جهت جشنواره که هر سال 5 هزار کارت جهت اهالی رسانه صادر می کند یک ضرورت می دانند، آیا که در غیر این صورت جشنواره به یک هرج و مرج بزرگ تبدیل می شود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: صورتی | نمایش | دریافت | رسانه ها | جشنواره | سینمایی | اهالی رسانه | اهالی سینما | جشنواره بین المللی فیلم

نویسنده : topsblog